Spirometria - wczoraj miałem to badanie rewelacja na nowym urządzeniu Aspel

Wczoraj byłem u lekarza w mojej nowej poradni pulmonologicznej i jestem bardzo zadowolony.
Poradnia pulmonologiczna w Łodzi w Łagiewnikach jest godna polecenia ponieważ nie ma tam kolejek przed gabinetem. Dobra organizacja a personel przeniesiony częściowo z poprzedniej poradni. Wizytę można umówić telefonicznie także duży plus.
Zapisałem się losowo do lekarza do którego jest najkrótszy czas oczekiwania i to był strzał w 10tkę.
Wszedłem  na umówioną godzinę,  bez czekania :-). Zrobiła wywiad osłuchała i zleciła spirometrię i RTG płuc.
Badanie spirometryczne bardzo mnie uradowało ponieważ widzę że Pani dr miała nowy sprzęt spirometryczny Aspel. Do tej pory badanie miałem robione na takim starym klejącym urządzeniu że prawie wymiotowałem na myśl o tych ustnikach spirometrycznych i powtarzać to trzeba było w nieskończoność. Jak słyszę  wdychamy powietrze głęboko, głęboko , jeszcze, jeszcze i wydychamy jeszcze, jeszcze to aż mam dreszcze. A teraz wszystko poszło dobrze za pierwszym podejściem i nie trzeba było nic powtarzać. Także rewelacja ten spirometr i ustniki nowe a nie dezynfekowane w roztworze nie wiadomo jakim.

spirometria-wynik-badania
Wynik wyszedł całkiem dobrze.

Badanie RTG klatki piersiowej wykonują w podziemiach i nie zajęło więcej niż 15min z czekaniem. Babeczka powiedziała że jak będzie coś słabo to zadzwonią tel.

Wracając do spirometrii to nie wiem tak do końca czy to sprzęt i marka czy porostu to, że ten sprzęt był czysty i zadbany, wyglądał jak z dzisiejszych czasów. Najnormalniej był podpięty po laptopa. Dla mnie ważna rzecz to ustniki do spirometru były sterylnie zapakowane, a nie jak do tej pory Pani wyciągała z wiaderka z wodą. Śmiać mi się chce jak sobie to przypomnę tą sytuację, trochę się dziwię że wcześniej nigdy o to jej nie pytałem tylko jak pęsetą wyławiała ustnik to ja grzecznie z odruchem zwrotnym ładowałem to do ust i dmuchałem, masakra ha ha.

Polecam tą poradnię pulmonologiczną w Łodzi, a byłem w kilku. Co do wiedzy jaki lekarz jak leczy i jakie ma podejście do pacjenta  to nie chcę tu opisywać z nazwiska ale jak ktoś chce się wymienić opinią i spostrzeżeniami to dajcie znać to coś napiszę

2 komentarze:

  1. Spirometria brzmi bardzo skomplikowanie i obco. Jeśli chcielibyście znaleźć więcej informacji temat tego badania znajdziecie na stronie internetowej https://pramed.pl/badanie/spirometria/.

    OdpowiedzUsuń
  2. Innowacje w medycynie są zawsze mile widziane, szczególnie jeśli poprawiają komfort pacjentów i jakość diagnoz.
    https://mri-lab.pl/poradnie/

    OdpowiedzUsuń